انواع هواکش ها

هواکش های ۱۰۰ و ۱۴۰ گریز از مرکز

 

از بارزترین مزایای این نوع هواکش ، باز شدن دمپر توسط سیستم گریز از مرکز می باشد نیروی گریز از مرکز حاصل از وزنه های طراحی شده در این سیستم پس از آنکه پروانه به سرعت ۶۰ دور در دقیقه برسد، باعث باز شدن دمپر شده و به هیچ عنوان از نیروی هوای خروجی به جهت باز نگاه داشتن دمپر استفاده نمی شود این طراحی باعث می شود تا ظرفیت خروجی هواکش در هر ساعت ۴۰۰۰۰ مترمکعب افزایش یابد.

هواکش دو طرف توری و کاتالی

این هواکش ها جهت کمک به انتقال و ترکیب هوا در سالن هایی با طول زیاد مورد استفاده قرار میگیرند.

هواکش مخروطی

این هواکش ها نسبت به مدل های گریز از مرکز تا 30% مصرف برق را کاهش داده و تا ۱۲ / ۵ % ظرفیت خروجی بیشتری دارند و به دلیل استفاده از دمپرهای پروانه ای سبب به حداقل رساندن مقاومت هوا در هنگام خروج از هواکش می شود .

تله نوری

در سالن های مرغ مادر و تخم گذار برای جلوگیری از ورود نور به سالن از تله نوری استفاده می شود . طراحی انحصاری دو سیلوسی این محصول باعث می شود هوا به راحتی از تله نوری عبور کند و هیچ نوری به سالن نفوذ نکند.

سیستم خنک کننده پد سلولزی به منظور خنک کردن و تامین رطوبت نسبی سالن در فصل های گرم و جلوگیری از ایجاد استرس گرمابی در گله از سیستم پد سلولزی استفاده می شود. این سیستم یکی از ضروریات افزایش تراکم در سالن مرغداری است پد سلولزی در مناطق مرطوب، می تواند تا ۱۰ درجه سانتیگراد دمای سالن را کاهش ب0000دهد که در مناطق خشک این راندمان بسیار بالاتر بوده و حداکثر تا ۱۶ درجه سانتیگراد می تواند دمای هوا را کاهش دهد

 

مزایای استفاده از پد سلولزی

– قدرت خنک کنندگی بسیار بالا نسبت به پوشال

– قدرت جذب بالای آب – خشک شدن سریع

– جلوگیری از رشد جلبک و باکتری

 – قابلیت شستشو با فشار آب و جلوگیری از رسوب گرفتگی

 – امکان ضد عفونی هوای ورودی به علت سیستم بسته گردش

 

سیستم پرده ورودی هوا

این سیستم جهت تنظیم میزان هوای ورودی به سالن در تهویه تونلی استفاده می شود و با توجه به افزایش تعداد هواکش های در حال کار، میزان باز شدن پرده ورودی هوا نیز افزایش می یابد.

سیستم دریچه های تونلی (شاتر)

از دریچه های تونلی (شائر) نیز جهت تنظیم میزان هوای ورودی به سالن در تهویه تونلی و همچنین هدایت هوای ورودی به سمت سقف سالن استفاده می شود، سیستم پرده ورودی هوا ودر بچه های تونلی دارای موتور گیربکس برقی بوده که قابلیت فرمان پذیری از اتوماسیون (کنترلر) را دارا می باشد از مزایای استفاده از این سیستم میتوان به بدنه دو جداره و عایق بودن آن اشاره کرد